Wanneer je tijdens het online gokken het ergens niet mee eens bent, kun je een klacht indienen bij een goksite. Maar waar kan je dat precies doen? Dit is op meerdere manieren mogelijk, en daar gaan we in dit artikel verder op in. In eerste instantie is het hiervoor wel belangrijk dat je speelt bij een van de legale goksites in Nederland. Zodoende heeft de Kansspelautoriteit (Ksa) altijd het toezicht over desbetreffende goksites. Wanneer dit niet het geval zou zijn, kan je nergens terecht om een eventuele klacht te gaan indienen bij een goksite.
Vanaf 1 oktober 2021 is het mogelijk om daadwerkelijk online te gokken in Nederland bij goksites die beschikken over een vergunning van de Ksa. Dit geeft een speler de garantie voor een veilige speelomgeving. Je kunt zelf kijken of een goksite voldoet aan de eisen van de Ksa, op dat moment laten ze met trots het ‘vergunninghouder Kansspelautoriteit’ logo zien op hun website.
Legale goksites
Klacht indienen bij een goksite
Bij eventuele problemen die zich voordien is het belangrijk dat je bij een overheidsinstantie terecht kunt. Het is de taak van de toezichthouder om spelers goed te beschermen en bij eventuele misstanden bij te staan om deze goksites te wijzen op hun verplichtingen. Is de klacht die je wil indienen bij een goksite niet te serieus, dan kan je ook bij de klantenservice terecht. Deze behandelen klachten snel en staan 24 uur per dag voor je klaar. Dit kan bijvoorbeeld gaan over een goksite bonus, gokspel of vraag rondom het registreren van je account of het storten van geld
Betrouwbare goksites bieden goede diensten en zorgen ervoor dat spelers snel op weg geholpen worden. Er zijn hele pagina’s op de goksites te vinden waarin de meest gestelde vragen al beantwoord zijn. Dit wordt ook de “FAQ” pagina genoemd. Controleer voordat je een account registreert of de Nederlandse goksites in het bezit zijn van een vergunning van de Kansspelautoriteit. Wij raden je aan om bij goksites die op een legale wijze opereren te spelen. Zo weet je zeker dat je met je klacht over de goksite bij iemand terecht kunt.
Contact opnemen met de klantenservice
Heb je een klacht over goksite? Contact opnemen met de klantenservice kan op verscheidene manieren. Laat bijvoorbeeld een bericht achter bij de klantenservice wanneer je ingelogd bent op je spelersaccount. Zelfs als je geen speler bent en met een probleem zit kan je een vraag stellen en je e-mail invullen en deze beantwoorden ze dan zo spoedig mogelijk.
E-mail sturen en klacht indienen
De klacht kan via e-mail verstuurd worden naar de goksite zelf. Medewerkers proberen binnen 24 uur alle ontvangen e-mails te beantwoorden. Heeft je goksite klacht niet al teveel haast? Stuur gerust een e-mail en verwacht de volgende dag een antwoord in je inbox. Houd er rekening mee dat het bij ‘ongewenste post’ terecht kan komen.
Waarom een klacht indienen bij de goksite?
Het is belangrijk dat als je met een klacht zit, je deze bij de goksite indient. Echter, als de klacht over de goksite gaat, moet je contact opnemen met de organisatie die toezicht houdt. Wij kunnen je garanderen dat als het om een Nederlands goksite gaat die onder toezicht van de Kansspelautoriteit staat, dat je klacht altijd serieus genomen wordt. Gaat het om fraude of oplichting? Wees ervan verzekert dat de goksite aangepakt wordt, en de kans bestaat dat hun kansspelvergunning wordt afgenomen.
Conclusie
Goksite klachten vind je overal. Verliezende spelers klagen maar al te graag op forums en bespreken dit met andere spelers die bij een goksite veel geld verloren hebben. Goksitesvergelijker.nl kijkt verder dan zijn neus lang is. Wij bekijken elke goksite klacht zorgvuldig om te bekijken wat de achterliggende reden van de klacht over de goksite is. Is deze ongegrond? Dan melden wij je dat netjes.
Je vindt op onze website enkel goksites met een goede reputatie, waar weinig tot geen klachten over op het internet te vinden zijn. En komen deze klachten in de toekomst wel voor? Dan zorgen wij ervoor dat de goksite van onze website verdwenen is als dit bewezen kan worden.